ارس
بهترین وبزرگتریت منطقه ازادایران

260 هنرجو با گذراندن دوره های آموزشی از خدمات رایگان آموزشگاه های صنایع دستی منطقه آزاد ارس بهره مند شدند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس عادل نجف زاده با اعلام این خبر افزود: با توجه به وجود زمینه و توانمندی مناسب در توسعه صنایع دستی در شهر و روستاهای منطقه آزاد ارس، سال گذشته دو آموزشگاه خصوصی صنایع دستی در شهر جلفا راه اندازی شد.
عادل نجف زاده افزود: علاوه بر سهمیه رایگاه آموزش صنایع دستی در منطقه بیش از 600 هنرجوی آزاد نیز در این آموزشگاه ها در حال کسب تجربه و گذراندن دوره های مقدماتی و تکمیلی می باشند.
وی گفت: استراتژی آموزش در منطقه آزاد ارس بهره مندی از استعدادهای شکوفایافته است و در راستای همین هدف گذاری تاکنون ارتباط موثر و آموزشی بین هنرجویان و آموزشگاه ها حفظ شده است.
وی به لزوم افزایش ظرفیت فضای آموزشی رایگان در این منطقه اشاره کرد و افزود: علاقمندان صنایع دستی در این منطقه بسیار زیاد بوده و از استعداد ذاتی این صنعت برخوردارند که لازم است در راستای گسترش و ارتقاء سطح تولیدات حمایت های بیشتری از این صنعت صورت گیرد.
دو آموزشگاه صنایع دستی با هزینه تجهیز 600 میلیون ریال با زیربنای 400 متر مربع سال گذشته در منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسیدند.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از تصویب اتمام عملیات اجرایی احداث محور ارتباط جاده ای مرند – منطقه آزاد ارس (جلفا) تا پایان سال 91 در قالب طرح های مهر ماندگار خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس صادق نجفی با اعلام این خبر گفت: با مصوباتی که در سفیر اخیر دستیار ویژه رییس جمهور به شهر جلفا داشتیم احداث اتوبان مرند جلفا که مهمترین محور ارتباط جاده ای منطقه آزاد ارس بشمار می رود باید تا پایان سال 91 باتمام می رسد.
وی افزود: متاسفانه جاده موجود ظرفیت پذیرش حجم تردد گردشگری و ترانزیتی کنونی به منطقه آزاد ارس را ندارد و با توسعه منطقه که با عملیاتی شدن آن در سالجاری شتاب بسیاری به خود گرفته است، عدم وجود زیرساخت مناسب می تواند مشکلات جدی در حمل و نقل منطقه ای را به همراه داشته باشد.
نجفی تصریح کرد: فعالیت های گمرکی و حمل و نقلی منطقه آزاد ارس در سال جاری و سالهای آتی رشد بسیاری خواهد داشت و با توجه به ظرفیت این منطقه در خصوص ترانزیت خارجی و انجام تشریفات صادرات و صادرات مجدد و فعالیت بیش از یکصد واحد تولیدی، خدماتی، بازرگانی و ترانزیتی باید زیرساخت های ارتباط ریلی و جاده ای آن تکمیل شود.
وی افزود: اصلاح مسیر راه آهن تبریز جلفا و کاهش زمان تردد در این مسیر نیز جزو اولویت های سازمان و راه آهن آذربایجان است و بزودی این موضوع با حضور کارشناسان و مدیران استان بررسی نهایی شده و عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: همچنین مقرر است گزارش مفصلی از این طرح تهیه و در اختیار دستیار ویژه رییس جمهور قرار گیرد.
اضافه می شود دستیار ویژه رئیس‌جمهور در سفر به استان آذربایجان‌شرقی به همراه استاندار از چند طرح بزرگ عمرانی و صنعتی در 6 شهرستان استان بازدید کرد.
طرح مهر ماندگار با هدف تکمیل و به بهره‌برداری رساندن طرح‌ها و پروژه‌های کلان ملی به‌ویژه مصوبات سفرهای استانی، در پیام نوروزی امسال رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در جریان سفر یک روزه به آذربایجان‌شرقی از چند طرح عمرانی و صنعتی در شهرستان‌های جلفا، خداآفرین، ورزقان، بستان‌آباد، آذرشهر و تبریز بازدید کرد.
طرح توسعه بهره‌برداری از رودخانه ارس شامل سدهای خاکی گلفرج و گوردیان، ایستگاه پمپاژ اصلی و خط انتقال اصلی و مخازن ذخیره از جمله این طرح‌ها بود.
 

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

درباره وبلاگ

تقدیم به همه کسانی که می کوشندتامنطقه ای آباد وپربرکت داشته باشیم
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارس سرزمین زیبایی ها و آدرس myaras.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 64465
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

دریافت کد جملات شریعتی

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی