منطقه آزاد ارس 122 میلیون دلار کالا صادر کرد
ارس
بهترین وبزرگتریت منطقه ازادایران
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 17:39 :: نويسنده : میلاد

صادرات کالا از منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف این منطقه در سال 90 نسبت به سال 89 رشد 63 درصدی دارد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه گرجستان ،ارمنستان ،تركمنستان و آذربايجان کشورهای هدف عمده منطقه آزاد ارس برای صادرات در سال گذشته بوده اند افزود: در یکسال گذشته بیش از 122 میلیون دلار کالا از این منطقه صادر شده و نشان دهنده استعداد و توان بالای صادراتی فعالان اقتصادی در این منطقه است.
صادق نجفی تصریح کرد: این میزان کالا با 118 هزار تن وزن از نظر وزنی نیز رشد 53 درصدی داشته است.
وی افزود: عمده اقلام تولید و صادر شده از این منطقه محصولات پلی اتیلنی_ مواد پلاستیكی_ قیرنفت_ انواع خشكبار ـ محصولات گوناگون صنایع شیمیایی ـ شیشه و مصنوعات شیشه ای ـ مصنوعات فلزی ـ سبزیجات و نباتات ـ پنبه ، ساندویچ پانل، ظروف شیشه ای، انواع قیر صنعتی، خرما، جوپرک ، نمک صنعتی، دوک مقوایی ، سرگاز خوراک پزی می باشند که به مقاصد گرجستان ،ارمنستان ،تركمنستان و آذربايجان صادر شده اند.
نجفی ابراز امیدواری کرد: وجود مزایای قانونی مناسب و زیرساخت ها و موقعیت استراتژیک، ارس را بزودی بعنوان فعال ترین منطقه صادراتی در شمالغرب و حتی کشور تبدیل خواهد کرد.
اضافه می شود از جمله مزایای تولیدی و صادراتی منطقه آزاد ارس میتوان به موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی به بازار 400 میلیونی کشورهای CIS ، قرارگیری در تراکم جمعیت 10 میلیونی شمال غرب کشور، قرارگیری در مرزهای سه کشور آذربایجان، ارمنستان و نخجوان ،زیرساخت های مناسب حمل و نقلی، فراوانی انرژی های برق و گاز و نزدیکی به کشور ترکیه بعنوان دروازه اروپا و بهره مندی از مواهب وافر الهی در صنعت گردشگری اشاره کرد.
همچنین برخورداری از نخستین خط آهن برقی ایران با قدمت حدود یکصد سال و نیز سابقه یکصدساله گمرکی از مهم ترین زیرساختهای ارتباطی و اقتصادی در این منطقه بشمار می روند.
منطقه آزاد ارس در 4 بخش منفصل در شمالغرب ايران و نقطه صفر مرزي در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربايجان و جمهوري خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار يافته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

تقدیم به همه کسانی که می کوشندتامنطقه ای آباد وپربرکت داشته باشیم
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارس سرزمین زیبایی ها و آدرس myaras.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 169
بازدید کل : 64605
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

دریافت کد جملات شریعتی

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی