ارس
بهترین وبزرگتریت منطقه ازادایران

مدیر عامل و رییس هیات مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از امضاء تفاهم نامه همکاری برای تقویت روابط اقتصادی بین مناطق آزاد ایران و منطقه آزاد کوتایسی گرجستان خبر داد.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد ایران در گرجستان صادق نجفی افزود: طبق این تفاهم نامه که از سوی نجفی به نمایندگی از هیات ایرانی و مدیر عامل منطقه آزاد کوتایسی به امضاء رسید ، فعالیت های اقتصادی مشترک بین مناطق آزاد ایران و کوتایسی گرجستان آغاز خواهد شد.
وی گفت: مدیران منطقه آزاد کوتایسی همراه با سرمایه گذاران خارجی این منطقه به زودی از برخی مناطق آزاد ایران بازدید و چگونگی همکاری های مشترک را بررسی خواهند کرد.
وی افزود: امور بین الملل دبیرخانه مناطق آزاد ایران نیز پیگیری برخی از امور مربوط به این تفاهم نامه را در بخش های سرمایه گذاری و صادرات و واردات بر عهده خواهد داشت.
وی گفت: کوتایسی به عنوان دومین شهر بزرگ گرجستان دارای موقعیت خاص جعرافیایی شامل نزدیکی به دریای سیاه و مرز جمهوری اسلامی است و امکان مونتاژ برخی از تولیدات این منطقه در مناطق آزاد ایران و بالعکس وجود دارد.
وی افزود: سرمایه گذاران بین المللی کوتایسی می توانند ضمن بهره مندی از قوانین پیشرفته مناطق آزاد ایران نسبت به سرمایه گذاری و تجارت به صورت مشترک اقدام نمایند.
این تفاهم نامه در حاشیه بازدید مدیران مناطق آزاد ایران از منطقه آزاد کوتایسی گرجستان در روز شنبه به امضاء رسید.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان



ادامه مطلب ...
شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:14 ::  نويسنده : میلاد

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشور در آکادمی بین المللی کشتی ارس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس عادل نجف زاده با اعلام این خبر گفت: در راستای تفاهم همکاری با فدراسیون کشتی اولین اردوی آمادگی کشتی گیران کشور در آکادمی بین المللی کشتی ارس برپا شده است.
نجف زاده افزود: اولین اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان کشتی فرنگی کشور جهت حضور در مسابقات جهانی کودک و مسابقات کشور روسیه در منطقه آزاد ارس در حال برگزاری می باشد.
وی گفت: فرنگی کاران نوجوان تیم ملی از اول اردیبهشت در منطقه زیبای ارس اردوی خود را برپا کرده اند و تا 11 اردیبهشت سالجاری در محل آکادمی بین المللی کشتی ارس حضور خواهند داشت.
عادل نجف زاده اضافه کرد: منطقه آزاد ارس به جهت موقعیت مکانی مناسب و همجواری با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و نزدیکی به ترکیه و کشورهای حوزه قفقاز علی رغم مورد توجه بودن جوامع مختلف اقتصادی، تجاری، صنعتی، بازرگانی مورد استقبال ویژه جوامع فرهنگی، گردشگری و ورزشی قرار گرفته است.
وی گفت: در راستای توسعه حرفه ای ورزش با فدراسیون های مختلف ورزشی تفاهم نامه های همکاری منعقد کرده ایم که اولین ثمره این همکاری ها برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی فرنگی نوجوانان کشور در آکادمی بین المللی کشتی ارس می باشد.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

مدیرعامل منطقه آزاد ارس وجود ظرفیت های لازم برای توسعه همه جانبه در ارس را نشان از توانمندی این منطقه برای تحقق به معنی واقعی اقتصاد مقاومتی دانست.
به گزارش روابط عمومی و بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس صادق نجفی عصر چهارشنبه در نشست مشترک با مدیر پژوهش و فناوری شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: ظرفیت های بی نظیر منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاری در حوزه نفت، امکان استفاده از فناوری های روز جهانی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.
وی افزود: وجود پتانسیل های فراوان برای توسعه تولید و صادرات و رشد و توسعه صنعت نفت در منطقه آزاد ارس به جهت قرار گرفتن در مرز مشترک با کشورهای نیازمند نفت، موجب اجرای اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی می شود.
وی با اشاره به اینکه در این منطقه نیاز به پژوهشکده تحقیقات پالایش و فراوری نفت به شدت احساس می شود، گفت: سرمایه گذاری های گسترده ای که در زمینه تولید فراورده های نفتی در منطقه آزاد ارس صورت گرفته، بر ضرورت راه اندازی هرچه سریعتر این مرکز افزوده است.
نجفی با اشاره به فناوری های پیشرفته ای که صنعتگران منطقه آزاد ارس در حوزه نفت به کار گرفته اند، تاکید کرد: این فناوری ها توانسته ارزش افزوده قابل توجهی را ایجاد کنند و موجب تولید محصولات جدید در حوزه نفت کشور شود.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس گفت: محصولات جانبی همچون مازوت خوراک اصلی پالایشگاه های منطقه آزاد ارس است که باید این مواد برای پالایشگاه های منطقه تامین شود.
وی با بیان اینکه با تامین این مواد دیگر نیازی به واردات از کشورهای دیگر نیست، گفت: تحقق این امر علاوه بر توسعه صنعت نفت در کشور، موجب بی نیازی از بسیاری از محصولات و فراورده های نفتی دیگر کشورها می شود.
نجفی توسعه صنعت نفت در این منطقه را یکی از راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان و اضافه کرد: این منطقه با قرار گرفتن در دو مسیر انتقال گاز به کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان از امتیازات خوبی برخوردار بوده و می توان از این ظرفیت برای تامین بخشی از نیازهای منطقه استفاده کرد.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

درباره وبلاگ

تقدیم به همه کسانی که می کوشندتامنطقه ای آباد وپربرکت داشته باشیم
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارس سرزمین زیبایی ها و آدرس myaras.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 64482
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

دریافت کد جملات شریعتی

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی