ارس
بهترین وبزرگتریت منطقه ازادایران

پیرو انتشار خبری با عنوان "واگذاری تصدی منطقه آزاد به بخش خصوصی برای نخستین بار" در روز جمعه 11 مرداد ماه مبنی بر سرمایه گذاری شرکت سانا پرداخت ارس در زیرساخت های محدوده قلی بگلوی منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و واگذاری تصدی گری منطقه مذکور به بخش خصوصی در برخی از رسانه ها تکذیبیه سازمان منطقه آزاد ارس به شرح زیر منتشر می شود:
- سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس ادعای واگذاری مدیریت محدوده چهارم منفصل خود (قلی بگلو) را که در منطقه مرزی ایران – آذربایجان واقع شده به بخش خصوصی در قبال سرمایه گذاری شرکت ساناپرداخت تکذیب می نماید و یادآور می شود هرچند موارد ذکر شده در خبر در خصوص مشارکت در تامین زیرساخت در این منطقه پس از طی فرایندهای قانونی و اخذ مجوزهای لازم امکان پذیر می باشد لیکن مطابق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس کل سرمایه این سازمان متعلق به دولت بوده و عملا امکان واگذاری مدیریت تمام یا قسمتی از یک منطقه آزاد به بخش خصوصی وجود ندارد و تا این لحظه هرگونه توافق و حتی مذاکره در خصوص مشارکت شرکت مذکور در تامین زیرساخت های این منطقه نیز تکذیب می شود.
بدیهی است اخبار مربوطه صرفا از منبع اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس منتشر شده و قابل استناد می باشد.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

پروژه انتقال آب رودخانه ارس به شمال شرق دریاچه ارومیه شامل آبگیری در حاشیه رودخانه ارس در محدوده جلفای منطقه آزاد ارس با ظرفیت 300 میلیون متر مکعب در سال توسط وزیر نیرو کلنگ زنی شد.
به گزارش روابط عمومی و بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، مزیر مسکن و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل منطقه آزاد ارس، نماینده مردم مرند و جلفا و جمعی از مسؤلین استانی و شهرستان جلفا عملیات اجرایی پروژه انتقال آب ارس به دریاچه تشنه ارومیه آغاز شد.
هزینه سرمایه گذاری اولیه طرح برای اجرای آبگیر، خط انتقال، تونل انتقال، راه دسترسی، ایستگاه های پمپاژ، تصفیه خانه، مخازن ذخیره، سیستم انتقال پیام با احتساب هزینه های تملک اراضی و نیرو رسانی بر اساس برآورد سال 1392 بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال و با احتساب بازپرداخت اصل و سود فاینانس، در حدود 35000 میلیارد ریال می باشد.
پروژه انتقال آب ارس شامل آبگیری در حاشیه رودخانه ارس در شهر جلفا با ظرفیت 300 میلیون متر مکعب در سال، خط انتقال فولادی به قطر 2000میلی متر و به طول 134 کیلومتر با ظرفیت انتقال 7 متر مکعب در ثانیه و یک رشته تونل انتقال 5/5 کیلومتری به قطر 2/3 متر و هشت باب ایستگاه پمپاژ می باشد.
همچنین سیستم تامین برق 100 مگاواتی، 13 مخزن ذخیره به حجم کل 390 هزار متر مکعب، تصفیه خانه مقدماتی به ظرفیت 1/9 متر مکعب در ثانیه در محل برداشت و تصفیه خانه اصلی به ظرفیت 6/6 متر مکعب در ثانیه در شمالغرب صوفیان از دیگر مشخصات فنی این طرح بزرگ می باشد.
گفتنی است مطالعات طرح انتقال آب ارس به شمال شرق دریاچه ارومیه از سال 1385 آغاز و ضمن تائید آن در سال 1390، جزو مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری قرار گرفت.
بر این اساس اولویت اول این پروژه تامین نیازهای شرب 22 شهر و 286 روستای محدوده طرح بوده و در جبران کسری سفره های آب زیرزمینی و تعادل بخشی تراز دریاچه ارومیه اولویت دوم و بهبود اراضی کشاورزی موجود در محدوده طرح به روش آبیاری مدرن نیز اولویت سوم این پروژه ملی می باشد.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

تقدیم به همه کسانی که می کوشندتامنطقه ای آباد وپربرکت داشته باشیم
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارس سرزمین زیبایی ها و آدرس myaras.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 64490
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

دریافت کد جملات شریعتی

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی